Enough is enough!

DATUM: 2011-03-17 / TID: 11:25:18
PUBLICERAT I: Hälsa/Träning / KOMMENTARER: (4)

Godmorgon vänner!

Så många gånger har jag sagt att jag borde ta tag i det här.. Så många gånger som jag misslyckats.
Nu har jag verkligen bestämt mig på riktigt, nu får det vara nog!

Sagt och gjort, idag gick jag upp och blandade till mig en pulverdrink, tog med mig en banan och gick upp och satt mig. Det fick vara min frukost! Kommer äta pulverdrinkar i ca en vecka och om jag känner för det så tar jag nån frukt eller grönsak till. Det kommer vara skitäckligt emellanåt och jag kommer säkerligen vilja lägga av och proppa i mig godis eller mackor istället. Men jag kommer stå emot, hur jobbigt det än är, nu vet jag att jag har viljestyrkan att klara detta! 

Såklart kommer jag även börja träna nu, inte några superjobbiga gympass såklart. För om man går ut för hårt så tröttnar man oftast lika fort. Det kommer bli promenader, situps och simning till att börja med, sen kommer jag naturligtvis kunna öka på succesivt allt eftersom det går lättare!

Anledningarna är många och kanske inte så ovanliga. Jag vill gå ner i vikt såklart, som dom flesta. Men det är så mycket mer än så. Jag vet att jag lever osunt och inte tar hand om min kropp på rätt sätt, jag stoppar i mig saker som min kropp definitivt inte behöver och jag har varit för lat för att röra på mig så mycket som jag skulle behöva i förhållande till vad jag äter. Jag känner att min rygg inte orkar med riktigt och får lätt ont och jag vet att om jag tränat ordentligt så skulle jag inte behöva har ont i ryggen. Sen är jag rädd för att jag ska drabbas av diabetes om jag inte skärper mig och det hade varit jobbigt om jag vetat att jag kunde gjort något åt det innan det var försent.

En annan stor anledning är att vi (jag, Malin & Magnus) planerat en roadtrip i sommar. Vi ska ta Malins Seat och gasa ner till Skåne och fira Sabina som fyller 18, kommer bli massa kalas! :)
Såklart vill jag vara 'fit-for-fight' när jag ska dit, så det kan vi kalla första målet. Kommer nog inte hinna nå min målvikt tills dess men en bit på vägen ska jag i alla fall!

Nu när vågen börjat närma sig 100-stecket så har jag börjat tänka efter och nu är det dags att ta tag i saken! Det är bara jag som kan göra något åt problemet och så får det bli!

Helt utlämnande, men nu bryr jag mig bara om att klara detta!
Så hädanefter kommer ni kunna följa mig på vägen mot min målvikt.

Önska mig lycka till!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Bra jobbat Fia! Vi kan hjälpas åt på varsit håll! Kram

2011-03-17 @ 11:49:55
Postat av: frida

Hej!

Tänkte tipsa om en superbra gratissajt: http://www.supergratis.se/?r=75450



Genom denna sida samlar man poäng genom att utföra gratiskampanjer, tävlingar osv. För att sedan byta in sina poäng mot valfri pryl (telefon, kamera, presentkort osv)

Jag själv har samlat ihop till en kamera och 1000kr på HM.



Gratis är gott, eller hur?

Prova du också :) Helt gratis!

2011-03-17 @ 11:59:27
URL: http://www.supergratis.se/?r=7545
Postat av: Denise

Å vad roligt! Äter med pulver nu, härligt att inte vara ensam om det:-D



Lycka till! Vet att du lyckas:) <3

2011-03-17 @ 12:15:21
URL: http://deniseskoglund.blogg.se/
Postat av: Anonym

cool header!

2011-03-17 @ 12:40:47
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback