Sista minuten

DATUM: 2012-11-14 / TID: 23:56:05
PUBLICERAT I: Vardagligt / KOMMENTARER: (0)
Jag har haft sån sjuk hemlängtan de senaste veckorna, så natten till torsdagen chansade jag och sökte efter sista-minuten resor hem. Ringde och väckte mamma mitt i natten bara för att höra om de skulle vara hemma över helgen och det skulle dom! Hittade en biljett för 304 kronor så då fick det bli hemfärd på torsdagen :)
 
Klockan 14.04 satte jag mig på första tåget hemåt och 19.45 klev jag av bussen i Vansbro. Min fina lillebror kom och mötte mig med cykeln så jag slapp bära mina väskor hem, guld värt efter 6 timmars resa.
Kom hem och sa hej till mamma och pappa. Eftersom jag tänkt överraska Malin och Josefine så lät jag bli att säga något till dom och åkter hem till dom istället. Det var roligt och uppskattat! :)
På fredagen tog jag det lugnt och kvällen bestod av fredagsmys med mamma och pappa, god mat och TP! :) Sen ringde ju Malin också, hon hade fått slutat tidigare så vi hann med lite Yatzy och glögg! På lördagen åkte jag och mamma till Erikshjälpen, jag fyndade två böcker för 35 kronor. Sen åkte jag, Malin och Peter till Håkis och tog en långfika. På kvällen blev det pizzadejt och filmkväll med Josefine! En riktig myshelg med andra ord!
Tyckte dock att tiden gick lite för fort då jag egentligen tänkt åka tillbaka till Linköping på måndagen, så jag bestämde mig för att stanna en dag till. Vilket innebar att jag fick ännu mer quality-time med mamma och Malin, vi spelade TP och drack glögg. Ja lillebror och pappa var också med på ett hörn. :)
 
På tisdagen skulle mamma till Karlstad på kurs så jag bestämde mig för att följa med. Fick tag i Tessa och frågade om hon ville ha besök. Såklart ville hon det, så mamma släppte av mig där. Dagen bestod av massa tjejsnack, fyra Johan Falk, Tacos och glögg! :) Stannade över natten och blev idag ivägskjutsad till tåget.
 
Efter några välehövda 'lediga' dagar är jag tillbaka i Linköping och verkligheten!
Nu ska jag mysa ner mig ordentligt i min egna säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback