Life doesn't always turn out the way you plan, but maybe it's just as good..

DATUM: 2012-08-09 / TID: 16:23:25
PUBLICERAT I: Vardagligt / KOMMENTARER: (1)
Hej vänner! 
 
I våras sökte jag några högskoleutbilningar och var helt säker på att det var mitt förstahandsval som gällde, förskollärarutbildningen i Falun. Jag hade till och med fixat boende i Borlänge och var beredd på att flytta dit.
Med spänning loggade jag in på antagning.se för att få se mitt besked.
Kaos. Jag hade inte kommit in i Falun. Inte ens andra-, tredje- eller fjärdehandsvalet utan det femte.
Linköpings universitet, LINKÖPING? Vad skulle jag dit och göra, jag visste knappt var det låg.
 
Jag är väldigt mycket planering i mig själv, jag vill veta hur saker och ting ska vara i tid och ändras mina planer kan det bli kaos. Jag har nyligen blivit diagnostiserad med en ångestsjukdom så jag är medveten om att jag tar hårt på saker som andra annars skulle rycka på axlarna åt.
 
Efter att jag sovit på saken började jag fundera.
Jag hade faktiskt blivit antagen till ett universitet, inte det universitet jag varit inställd på men ett annat
När jag tänkte efter var det faktiskt så att jag lagt till den utbildningen i min ansökan för att ha något mer om jag inte skulle komma in på någon av de andra, som en nödlösning. Jag trodde aldrig i världen att jag skulle komma in på den utbildningen och var nära att stryka den för att 'det var ingen idé att ens försöka', och visst skulle jag kunna flytta 30 mil neråt för att få en utbildning som jag velat ha från första början men inte vågat hoppats på. Visst var det fjärilar jag började känna i magen, spännande!
Jag har kommit in på Linköpings universitet och jag är så lyckligt lottad över att ha fått den här chansen att ta mig framåt i livet!
Jag har surfat runt på www.liu.se för att fiska all möjlig information som kan tänkas vara nödvändig att ha med i bagaget inför skolstarten.
 
För någon vecka sen åkte jag och mamma ner till Linköping för att kika på boende och även smygtitta på min framtida stad. Här följer några bilder över boendet.
Rummet som jag ska få hyra. Han som har huset hyr även ut två rum till så det kommer bo två studenter till där, trevligt med sällskap!
 
Min alldeles egna klädkammare, lyxigt!
 
Mycket fin natur i närheten, detta är påväg från huset där jag ska bo. Det finns en sjö i närheten också!
Som den rosa-älskande blondin jag är, fick jag bara lov att dokumentera den här rosa kyrkan som jag kommer cykla förbi på väg till skolan! :)
Passade på att smygtitta på campus medans jag ändå var där, mycket fint området måste jag säga.
 
Istället för att ta in på hotell åkte vi till mammas kusin och hans familj som bor en mil utanför Linköping.
Fick lära känna mina små charmtroll till tremänningar! På bilden har vi Cedric, Charlie och Clara som inte riktigt vill vänta till efter maten med att grilla maschmallows! :)
Mattias och Gaëlle blev väldigt glada när de insåg att de fått sig en barnvakt och såklart tackade jag ja till erbjudandet direkt.
Snacka om tacksamma barn som blir överlyckliga över ett varsitt kinderägg, det var riktigt roligt att se kan jag säga!
Vi pratade lite om skolan och Mattias var inte sen med att visa overallen från hans tid på LiU :)
Det kändes ännu bättre att flytta efter natten hos mina tremänningar, skönt att ha dem så nära! Behöver jag lite familjeliv är det bara att hoppa på bussen, cykeln eller ringa så hämtar dom mig!
 
Dagen efter spenderade vi med lite shopping, sightseeing och en liten fika hos familjen Bjurström innan det var dags att styra hemåt igen.
 
Ärligt talat ville jag inte åka hem efter dessa två dagar, jag är förälskad!
Men snart bär det av neråt igen, 18-19/8 flyttar jag och på måndagen den 20 augusti är det upprop för utbildningen som ska ta mig 4½ år framåt i livet!

Kommentarer
Postat av: Faster

Grattis!! Vad roligt för dig. Det kommer att bli toppen ska du se,lite pirrigt kan jag tro, men ge flytt lite tid så ska du se att det kommer att bli kanon. Hälsa alla famlijerna Bjurström från familjen Bjurström

2012-08-12 @ 21:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback