Thrice upon a time - Magasin 3 Stockholm konsthall

DATUM: 2010-09-17 / TID: 19:43:14
PUBLICERAT I: Inspiration / KOMMENTARER: (1)
Dagen började med teckning och efter lunch blev det studiebesök. Vi åkte till magasin 3 stockholm konsthall och tittade på utsällningen 'Thrice upon a time'. Totalt 202 verk av sammanlagt 66 konstnärer.

Vad är konst?


Rutmönster på ett människokranium.


Såg ganska coolt ut tyckte jag, kanske inte något man skulle vilja ha hemma dock.


Lite rolig bild att titta på.


Dessa tavlor gillade jag väldigt mycket. De var lugnande på något vis, inte så mycket att behöva fokusera på. Skulle inte ha något emot att ha dem hemma i sovrummet.


En gigastisk skål med bröst på utsidan. Den är gjord i vax i alla fall. Jag var lite snabb där med att känna på den för att få reda på vad det var för material, men snabbt kom det en kille som berättade för mig att man inte fick röra konstverket.. Typiskt, inte hade dom satt ut nån 'rör-ej' skylt heller ;) Sen märkte jag att jag enkelt kunde ha läst mig till materialet.


Kommer inte ihåg någonting om denna. (Läs: Brydde mig inte om att läsa om den)


Lampor.


Ett kontor?


Klippdockor.


Tyckte den var väldigt bra gjord.


Mycket färg.


'Giving birth to myself'. Äckligt va?


Tror den hette något i stil med: 'Nosen som tappat sin hund'..


Det här konstverket stod även utanför magasin 3 i mycket större storlek.


Ser ut som han torkar honom med Svenska dagbladet..


Detta är en sak för kvinnor som inte riktigt orkar dra ner byxorna och sätta sig på toaletten. Man stoppar alltså in den i byxan och kissar ut genom den stående..


Det fanns en liten fin instuktionsvideo till också ;)


Läste inget om detta heller. Förstår inte riktigt poängen..


Akvarell? Ett stort kollage ungefär.


En till.


Blyerst? Riktigt bra gjord, min åsikt.



Det var ju hur mycket saker som helst därinne. Kunde omöjligt fotat allt, jag fick lägga fokus på det som var mest intressant i mina ögon istället.
Den här utställningen har öppet ända till 12 december så om ni har möjlighet tycker jag att ni ska gå in och kolla.
Inspirerande, var rätta ordet!

Har precis tagit mig en kopp thé så nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen.

Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Extremt intressant konst. Sådant gillas :)

2010-10-05 @ 20:45:55
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback