Dörrkransens charm

DATUM: 2011-12-04 / TID: 12:52:11
PUBLICERAT I: Kreativt - Skapande / KOMMENTARER: (1)
Hejsan vänner!
Gårdagen spenderade jag ute på verandan med bästa Vickis som sällskap. Men först städade jag bad rummet, skinande rent blev det kan jag lova! Tillbaka till verandan.
Det började egentligen när jag satt vid bordet med familjen när jag insåg vad jag ville pyssla med. Frågade pappa om han kunde ta hem lite granris och fixa lite ståltråd. Sagt och gjort, pappa och lillebror begav sig av ut i skogen och kom hem med en hel hög med granris.
Jag lurade över V och så var skapandet igång.
Min arbetsplats på verandan. Fick någon sorts allergireaktion. Där barren hade stuckit mig hade jag massa små röda prickar. Så ni kan ju tänka er hur jag såg ut om ben och armar. (hade bara ett par tunna bomullsbyxor på mig och ofta kransen i knät)
Riktigt tjock och fin blev den :)
En härlig dörrkrans hänger numera på våran annars tråkiga bruna dörr.
Det ska dit en rosett som ska hänga ner också så det blir lite 'juligare' och täcka skarven, men när det blir får tiden utvisa..
Första gången jag binder en dörrkrans, men verkligen inte sista gången för jag blev SUPERNÖJD! :)
Resten av kvällen fick jag försöka återhämta mig från allergin och jag tror att jag fortfarande känner av den. Men det är sånt man får ta ibland ;)
Nu ska jag käka frukost, vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Annnna the banana

Åh, vad fin den blev! :D

2011-12-04 @ 19:49:21
URL: http://kapsuzette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback